Butikkjeden Spar feirer 30 år og vinner tilbudstesten vår for første gang. Hele 200 kroner billigere enn Kiwi på 8 tilbudsvarer.
Dette utelukker muligheten for storhandel på lavpris, mens det øker muligheten for flere besøk hver dag for jubilanten. Vi drister oss til å anta at målet med feiringen ikke er å gi kundene muligheten til å spare noen kroner – snarere tvert imot – Spar ønsker å få merhandel fra kunder som stikker innom for å plukke med seg noen av de gode tilbudene.
Man skal bo rimelig tett på en Spar butikk før det er greit å stikke innom hver dag. Det er dessuten usolidarisk med kundene å tvinge dem til å komme på enkeltdager og det er sløseri med kundenes tid.
Vår anbefaling er å droppe Spar helt denne uken slik at denne salgsstrategien ikke gir dem ønsket profitt. Plutselig prøver de seg på det samme opplegget hver uke.
Vi mener at den som inviterer til fest skal bjuda på – ikke teste ut nye salgsstrategier.
I dag er det nøyaktig 2 år – 104 uker – siden vi startet å teste kjedenes tilbudsaviser. Vi ønsket […]
Delingsøkonomi flagger Coop, men de er åpenbart ikke interessert i å dele av marginene sine til eierne sine (norske forbrukere). […]
Vi har sett på prisutviklingen på Gilde sine bestselgende pølseprodukter. Wienerpølser 520 gram kostet i snitt i 2013 44,74 kroner. […]