Denne uken har vi plukket ut et tilfeldig utvalg av handlekurvens varer – og satt dem opp mot fjorårets gjennomsnittlige priser. Den viser en betydelig prisøkning, men store individuelle forskjeller (slik det alltid er). I snitt er prisene på disse 9 varene økt med 18,3%.
Men oppe i den ulykksalige prisutviklingen på matvareprisene – kan vi meddele at det går an å spare store summer i forhold til Norges rimeligste matvarekjede. For å bevise det kjører vi prosjekt 20 000 – som i all enkelhet betyr at vi skal spare over 20 000 kroner i forhold til bare å holde handelen hos Kiwi.
Denne uken plukker vi med oss 6 dagligvarer fra Obs, og 6 fra Bunnpris. Vi handler i forskjellige volumer/mengder og sparer 401 kroner i forhold til å handle de samme varene hos Kiwi. Under ser du listen:
Hver uke legger vi hovedhandelen hos den billigste matvarekjeden, denne uken er det Kiwi. For den komplette prissammenligning, trykk her.
I tillegg tester vi ukentlig de beste tilbudsavisene – ikke lavpris, da deres konsept er fast lavpris – men de andre relevante avisene. Denne uken leverer Obs, trykk her, og Bunnpris, trykk her, de beste tilbudsavisene.
I dag er det nøyaktig 2 år – 104 uker – siden vi startet å teste kjedenes tilbudsaviser. Vi ønsket […]
Delingsøkonomi flagger Coop, men de er åpenbart ikke interessert i å dele av marginene sine til eierne sine (norske forbrukere). […]
Vi har sett på prisutviklingen på Gilde sine bestselgende pølseprodukter. Wienerpølser 520 gram kostet i snitt i 2013 44,74 kroner. […]