ENDELIG – MATVAREPRISENE “SUSER” NEDOVER

18. november 2020 Forbruker
share

I 2020 har det rullet på med reklamekampanjer om priskutt, flere og større enn noensinne, uten at det har gitt oss lavere matvarepriser. Tvert i mot fra oktober i fjor til oktober i år har prisene økt med 4,2%.

Nå ser vi imidlertid klare tegn på at pendelen har snudd – og fra september til oktober ble matvarene rimeligere og nå tyder alt på at vi i november ser et ytterligere fall.

Og om ikke det skulle være hyggelig nok, kan vi også meddele at Kiwi “kryper” marginalt ifra sine konkurrenter denne uken. De senker prisen med noen tiøringer på surkålet fra Nora, Fjordland risgrøt og Bergensk fiskesuppe – uten at de andre lavpriskjedene henger med – da beveger vi oss i riktig retning mht en fungerende priskonkurranse. Hurra, hurra!

Et lite skår i gleden er at de såkalte “prisjegerne” allerede er tilbake i butikkene – til tross for den offentlige oppsigelsen for 2 uker siden. Vi liker dårlig utviklingen og håper det hele ikke bare var et spill for galleriet (les: Konkurransetilsynet)….