#40: UKENS BESTE KJØP

06. oktober 2021 Siste innlegg
share

I uke 40 har vi pristestet 40 vanlige dagligvarer. Se listen her (ukens prissammenlikning)

Ukens prisvinner:

Ukens vinner ble Kiwi som hadde grønn pris på halvparten av produktene. Ingen røde priser hos Kiwi denne uken, mens ukens taper Meny slo til med dyrest pris på hele 25 produkter. 

Meny taper dermed med kr. 151,- bak Kiwi. Det synes å være et mønster der prisforskjellen i handlekurven ligger i området omkring kr. 150,- mellom topp og bunn.

Priskonkurransen er tilfredsstillende denne uken. Rema kaster seg på tilbudsbølgen med 40% på Friele frokostkaffe og 30% på Omo vaskemidler. MERK: Rema trekker ofte av rabatten i kassen, slik at labelen kan vise for høy pris når du handler. Hvorfor gjør de det på denne måten når en riktig pris på label høyst sannsynlig hadde ført til høyere salg?

Ukens volumkupp:

Vi anbefaler Friele kaffe og Omo vaskemidler hos Rema. Tilbudene følges som vanlig opp av Kiwi slik at det er det samme hvor du henter tilbudene denne uken. Produktene er uansett billige og velegnet for lagring.

Obs slår til med 8 x 1,5 liter Coca cola uten for kr. 69,- (5,75 pr l), 5 x 200 gram Freia melkesjokolade for kr. 100,- og 40% på asiatisk mat. Dette er både billig og bra. Meny har 30% på frysepizza.

Spar har hele 50% på Taco og kan dessuten friste med 30% på diverse oster.

Ukens anbefaling:

Denne uken bør du legge hovedhandelen til Kiwi. Men det er penger å hente hos Obs og Spar hvis du vil plukke med deg volumvarer eller gode tilbud.

Det er kr. 358,- i forskjell på å velge våre grønne priser fremfor de røde denne uken. Prosentvis utgjør dette 34% i mulige besparelser forutsatt at vi sammenlikner med de dyreste varene i testen.

Ukens beste tilbudsavis:

Vi vurderer tilbudsavisene etter 2 kriterier: pris og presentasjon. En god tilbudsavis skal både inneholde gode kjøp – og ikke minst – du skal få lyst til å handle produktene. Vann i munnen er et sikkert tegn på en appetittvekkende reklame.

Ukens vinner er denne uken Obs. Tilbudene er gode, men de fortsetter trenden med å reklamere for ullundertøy og stekepanner på samme side som kylling og asiatisk mat….

Det som redder seieren for Obs denne gang er utelukkende volumtilbudene på Cola, sjokolade og asiatisk mat. Måten de setter opp tilbudsavisen har aldri gitt oss vann i munnen. Men den har vært verre….

De øvrige avisene har lite å by på. Kiwi har ingen spesielle tilbud – og fortsetter med å være kjedeligst i klassen – mens Meny og Extra nærmest er i hvilemodus.